Zadzwoń Wyślij e-mail

Urządzenie pomiarowe MLA1000

Chcesz poznać ofertę cenową?

Wyślij zapytanie ofertowe. Odpowiemy najszybciej jak to możliwe!

Wyślij zapytanie

Stacjonarny i ciągły system pomiaru przewodności nafty i innych produktów ropopochodnych na linii

Produkty ropopochodne takie jak nafta, czy inne lekkie oleje mineralne cechuje niska przewodność elektryczna. Przy wysokiej prędkości przepływu ładunek akumuluje się i może dojść do iskrzenia i zapłonu. Aby temu zapobiec, do cieczy dozuje się dodatki zwiększające przewodnictwo; rozpraszają one ładunek elektrostatyczny do ściany zbiornika lub rurociągu. Rurociągi, którymi płyną np. nafta, mierzą jednak często setki kilometrów, a przewodność zmienia się wraz z przepływem z powodu mieszania oraz z temperaturą. Tylko na podstawie dokładnej wiedzy o przewodności elektrycznej można zdecydować, czy medium można bezpiecznie pompować, a taką pozwala uzyskać system ciągłego pomiaru MLA1000.

System pomiarowy MLA1000 pozwala na bezpośredni i ciągły pomiar przewodności elektrycznej i temperatury; pomiary są wykonywane bezpośrednio w rurociągu lub montowane jako obejście i przesyłane do sterowni za pomocą sterownika PLC. Co ważne, istnieje mufa do regulacji głębokości zanurzenia i do zmiany lub usunięcia sondy w warunkach procesu. Przy ustalonych wartościach pomiarowych można optymalnie kontrolować dodatek w celu uzyskania zalecanej wartości przewodności.
System MLA1000 wykorzystuje prędkość przepływu w rurociągu. Podczas gdy przepływ w obrębie samego rurociągu wynosi 0,5 - 7 m/s, wewnętrzna prędkość przepływu sondy pomiarowej jest zmniejszona przez niewielki rozmiar otworów wlotowych i wylotowych. Powstały przepływ laminarny między dwiema elektrodami wewnątrz sondy trwale tłumi polaryzację, zapewniając bardzo dokładne wartości przewodności i temperatury w czasie rzeczywistym.

Podobnie jak MLA 900, MLA1000 jest zatwierdzony do użytku w obszarach zagrożonych wybuchem do strefy 0 i wykorzystuje tę samą metodą pomiaru, co MLA900 wymieniony w ASTM D2624 jako standardowa metoda pomiaru.
Ciągły monitoring przewodności i temperatury, taki jak MLA 1000, jest niezbędny, aby spełnić trudne wymogi dotyczące bezpieczeństwa. Pozwala on także zmniejszyć zużycie dodatków.

Budowa

  • ochrona obudowy wyświetlacza: IP65,
  • materiał rurki sondy: stal nierdzewna, powierzchnia niklowana,
  • długość kabla sondy: max. 24 m,
  • wyświetlacz na urządzeniu: przewodność elektryczna, temperatura i stan urządzenia,
  • wyświetlacz można zamontować osobno.

Dane techniczne

  • przewodność: 5 - 2000 pS / m (z możliwością rozszerzenia do 10 000 pS / m) przy jednoczesnym pomiarze temperatury w ° C,
  • odczyty funkcji i statusu, łatwe sprawdzanie dokładności działania i wyświetlania,
  • wyświetlacz MLA1000-A: II 2 (1) G Ex de [ia Ga] IIB T4 Gb,
  • sonda MLA1000-S: II 1G Ex ia IIB T4 Ga,
  • sygnał wychodzący: 4 - 20 mA dla przewodności elektrycznej i temperatury,
  • ciśnienie robocze: maks. 16 bar,
  • prędkość przepływu medium: 0,5 - 7 m/s,
  • lepkość medium: poniżej 2 mPa·s,
  • temperatura otoczenia: -20 - 60 °C,
  • napięcie wejściowe: 24 V DC (± 10%) / Moc: 5 W.

Zalety

  • system pomiarowy pozwala na pełny zapis przewodności elektrycznej na wlocie i wylocie oleju,
  • wysoka dokładność pomiaru,
  • jeśli przewodność elektryczna spadnie poniżej wartości krytycznej, system pomiarowy natychmiast wyda ostrzeżenie,
  • dzięki ciągłemu sprzężeniu zwrotnemu przewodnictwa elektrycznego dodatek można wstrzykiwać ekonomicznie,
  • stosowanie mufy do regulacji głębokości zanurzenia i do zmiany lub usunięcia sondy w warunkach procesu,
  • pomiar w strefie ATEX 0.

Zastosowanie

  • ciągły pomiar przewodności lekkich olejów mineralnych, olejów do walcowania, olejów hydraulicznych, środków antyadhezyjnych i innych płynów przemysłowych w zakładach przemysłowych, na lotniskach w celu poprawy bezpieczeństwa transportu paliw i ograniczenia stosowania dodatków,
  • ciągły pomiar przewodności paliw lotniczych turbinowych w lotnictwie komercyjnym (Jet A-1) oraz dla potrzeb wojska (Jet B),
  • na lotniskach, dla bezpieczeństwa operatorów rurociągów czy firm zajmujących się tankowaniem paliwa.